Media

Media

Bedrijven, bezoekers en inwoners zijn maker en ambassadeur van een dynamische en innovatieve Mediastad.

Hilversum Mediastad gaat over de belangrijkste economische en identiteitsdrager van de stad: media. Hilversum is mediastad vanwege de aanwezigheid van een omvangrijk aantal mediabedrijven en de culturele mediageschiedenis. Maar de creatieve sector staat onder druk. De omvorming van Hilversum als radio- en televisiestad naar een mediastad met volop ruimte voor alle vormen van media komt maar langzaam op gang. Ook wordt het mediagevoel in Hilversum onvoldoende ervaren. Het programma Mediastad heeft daarom twee doelen: media- en ICT-bedrijven in alle soorten en maten aantrekken en vasthouden en zorgen dat de Mediastad overal in de stad beleefd wordt. Via die twee lijnen kunnen we Hilversum als de Mediastad van de MRA (centrum van Amsterdam Media Valley) (inter-)nationaal op de kaart zetten en houden

Uit het begrotingsprogramma Werken worden tot de ster Media ook het stimuleren van de creatieve bedrijvigheid, het stimuleren van startups, verder ontwikkelen Mediapark, nieuw Mediabeleid en uitvoeren acquisitie media- en ICT sector gerekend. De budgetten voor de lokale omroep worden ook tot het sterprogramma Media gerekend.